Alweer bijna een maand hier - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Roos Bekerom - WaarBenJij.nu Alweer bijna een maand hier - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Roos Bekerom - WaarBenJij.nu

Alweer bijna een maand hier

Blijf op de hoogte en volg Roos

25 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Hee lieve mensen!

Ik bedacht me dat ik alweer een tijd geen verslag had geschreven. Ondertussen ben ik al ruim 3 weken in Aberdeen en het bevalt me heel goed! Door de week heb ik best drukke dagen op de universiteit en loop op sommige dagen van les naar les. De nadruk ligt hier op de colleges, iets wat ik niet echt gewend ben in Maastricht.. Voor sommige vakken heb ik maar 3 tutorials in totaal, maar dan wel 3 colleges per week.. Ik heb soms wel echt weer het gevoel om op de middelbare te zitten. Alle lessen duren 1 uur en eindigen allemaal ongeveer 5 minuten voor tijd zodat je tijd hebt om naar je volgende les te lopen, deze stromen van mensen doen me weer erg terug denken aan het LCL... Wel grappig, maar wel anders..
Niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor zijn we naar het kleine plaatsje Stonehaven geweest en zijn we daar een mega heuvel op gelopen om te genieten van het prachtige uitzicht. Ik zal kijken of ik er wat foto's van kan bijvoegen, echt zoo mooi was het daar! Je zag een oud kasteel liggen (wat doen net dicht was helaas), en de kliffen en schaapjes, heel schattig. Het plaatsje zelf was ook wel leuk maar niet zo heel bijzonder, misschien dat het er leuker is in de zomer....

We zijn ook al een aantal keer op stap geweest en dan sta ik vooral te kijken hoe BIZAR dronken haast iedereen om je heen is. Meisjes schuifelen maar rond op hun veel te hoge hakken over de kinderkopjes, een meisje moest met 3 of 4 agenten het busje in gewerkt worden etc etc. Denk dat ik hier af en toe toch echt wat te Nederlands voor ben. Maar we denken/hopen dat het alleen zo erg is op zaterdag, afgelopen vrijdag was het al een stuk minder erg, dus misschien gaan we de zaterdagen wel vermijden...

Ik voel me ondertussen al wel goed thuis hier, echt gek hoe snel dat gaat... En ook dat ik er pas zo kort zit, voelt al een heel stuk langer..
Dit weekend gaan we op zaterdag naar Stirling met de internationale society, ik weet niet zeker of Stirling Silver daar ook vandaan komt, maar ik zal er vast wel achter komen, ik weet in ieder geval dat er een groot kasteel is :)

Veel liefs en hou me ook op de hoogte over wat er in ons koude kikkerlandje gebeurt!
xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 4763

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 21 Juni 2014

Studeren in Aberdeen

Landen bezocht: