Whiskey, haggis, neeps & tatties en ceildilh - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Roos Bekerom - WaarBenJij.nu Whiskey, haggis, neeps & tatties en ceildilh - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Roos Bekerom - WaarBenJij.nu

Whiskey, haggis, neeps & tatties en ceildilh

Blijf op de hoogte en volg Roos

08 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Ik ben nu precies een week in Aberdeen en ik sta er echt van te kijken hoeveel je al te weten kan komen in zo'n korte periode!
We beginnen de weg al redelijk te kennen op de campus en de eerste bezoekjes zijn al aan de hypermoderne UB gebracht. Ik had deze week al colleges van al mijn vakken, ze lijken me allemaal erg leuk. Vooral bij Family Law is het wel redelijk wennen dat ze met Schots recht werken maar dat komt allemaal wel goed denk ik. Ik volg ook Intro to Scottish History, wat denk ik heel interessant is maar het is wel gek om ergens helemaal geen algemene kennis van te hebben. De vrouw die de colleges geeft (die trouwens echt zo'n typisch britse hoge 'squeeky' stem heeft, haar stem doet me denken aan de tante van Harry Potter..) zei ook een paar keer de woorden 'but that you will know from your general knowledge'. Ik dacht alleen maar ehmm nee. Maar hè ik zie wel hoe het loopt, het is een eerstejaars vak dus het zal hopelijk wel meevallen.
De mensen die altijd zeiden dat het studeren op Erasmus veeel makkelijker is of minder is dan in Maastricht hebben het een beetje mis, het is hier denk ik wel echt hetzelfde niveau maar dan met meer vakken. Ik vind het vooral wennen om 4 vakken tegelijk te lopen en ik heb echt abnormaal veel les in vergelijking met Maastricht, ik moet elke dag op de unie verschijnen!

Ik woon dus op Hillhead Residence en dat is een soort mini dorpje met alleen maar studentenflats. Hier wonen alleen maar eerstejaars studenten en internationals, na het eerste jaar moeten de studenten een eigen kamer zoeken. Ik zit op een gang met allemaal Engelse/Schotse meisjes die wel heel aardig zijn, maar ook heel erg eerstejaars.. Ze hebben gelukkig wel leuke tips om ut te gaan etc. De keuken en badkamers worden gepoetst door de universiteit, dus dat is wel super chill.

Woensdag zijn we naar een whiskey tasting geweest van de Whiskey Society, daar zijn we ook maar lid van geworden, dan was het goedkoper. Voor 3 pond mocht je 4 whiskeys drinken, best een goede deal als je het mij vraagt! De studenten van de society wisten er echt super veel van dus dat was wel grappig. Ik ben alleen nog niet echt de grootste fan, maar het was niet zo smerig als verwacht. Op 1 na dan, die smaakte serieus naar een asbak. Dat was al Schotse traditie nummero 1!

Donderdag gingen we met best een grote groep internationals naar (schijnbaar) een van de leukste pubs van Aberdeen, en het was er zeker heel gezellig! Er was live muziek en al het bier/cider wordt geschonken in pints wat dus ongeveer een halve liter is, is niet zo erg! Daarna zijn we nog naar een club geweest die achteraf een van de mindere bleek te zijn, al hebben wij het heel gezellig gehad, dus het kan alleen maar beter worden! De meisjes hier hebben echt praktisch geen kleding aan, de mini shorts zonder panty of met huidskleurige panty vliegen je om de oren, natuurlijk vergezeld met mega hoge hakken waar ze op rond hobbelen. Interesting, I'll give them that.

Gisteren zijn we na een dagje unie en nog meer winkelen (pff echt vervelend om bijna alles voor de eerste keer te kopen..) naar een ceildilh geweest (je zegt keylie). Het werd georganiseerd door de Celtic Society en het was echt fantastisch! Het is een soort schots dansfestijn met eten en live muziek. Er was een band en de frontvrouw vertelde telkens eerst hoe je de betreffende dans moest dansen. Aangezien de man-vrouw ratio ongeveer 20-80 was ik de man voor het Finse vriendinnetje Amanda. Het is moeielijk om uit te leggen maar stel je gewoon voor dat er 100/200 mensen (ik heb geen idee hoeveel) allemaal het zelfde dansen, rondje draaien, walsen, hupsen, rondrennen en op elkaar tenen trappen. Ik zal proberen om er een filmpje van online te zetten maar hij is geloof ik heel onduidelijk. Halverwege ging iedereen weer aan tafel om 'haggis met neeps en tatties' te eten, ofwel haggis met aardappelpuree en soort knolselderij puree. Ik was een beetje bang toen ik daar het hoopje haggis zag liggen maar het was serieus lekker! Smaakte gewoon naar gehaktbal maar dan iets losser!

Vandaag heb ik in de UB gezeten en gaan we nog op stap vanavond. De moraal van het verhaal is dat ik al heel wat Schotse cultuur heb gesnoven in een week tijd en dat ik me heel goed vermaak! Leuke mensen, lekker eten en leuk uitgaan, ik zit hier wel prima! Als je de regen wegdenkt is het helemaal perfect!
Liefs en tot snel!

  • 08 Februari 2014 - 19:13

    Chiara:

    "Interesting, I'll give em that". Wat ben je toch politiek correct ;-) Het filmpje is inderdaad onduidelijk maar het idee van met zn allen rondhupsen op Schotse live muziek komt er wel mooi in naar voren! Klinkt in ieder geval alsof je het heerlijk naar je zin hebt!! Toch wel een geruststelling :) Enneh, ik hoop dat je hippe stormplu nog van pas gaat komen, anders had je hem nl wel hier mogen laten. Die van mij mag de prullenbak wat beter gaan bekijken na het weer van vandaag. Geniet er nog van lief ding! Xxxxxxx

  • 08 Februari 2014 - 19:23

    Marjon:

    Ik zie het helemaal voor me: in combinatie met de mooie foto's èn je verhalen...echt genieten!!
    Dikke kus en knuffels en veel plezier vanavond ;)! Tot skypes!

  • 08 Februari 2014 - 21:19

    Noortje:

    Hee, leuk om te horen dat het daar zo leuk en gezellig is! Die uitgaanskledij klinkt erg bekend, maar ja Australiërs lijken dan ook op Engelsen;) ik heb gehoord dat de highland games echt super zijn dus als je kans hebt om dat mee te maken, echt doen! Veel plezier en succes!

  • 11 Februari 2014 - 18:39

    Oma Ella:

    Een mooi verslag Roos. Zo te lezen heb je het daar naar je zin.
    Ik maak mij hier een voorstelling van en vergelijk deze periode met studeren en vakantieuitjes.
    Geniet ervan meid en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Veel liefs en een hugh van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 4762

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 21 Juni 2014

Studeren in Aberdeen

Landen bezocht: